Rain of Acid antaa vaasalaisen tyylinäytteen melodisesta death metalista. Perjantaina 24. tammikuuta ilmestyvän Ghost Town -kakkosalbumin on tuottanut kotimaisen metallin työjuhta Tuomas Saukkonen, joka myös vierailee levyllä.
Inferno tarjoaa albumin ennakkokuunteluun sen ilmestymispäivään asti. Laita Rain of Acid soimaan ja lue soittimen alta Esa Uusimaan ja Sami Sandbergin kommentit levyn sisällöstä.
1. Intro
Akustinen avausbiisi, jossa luodaan viidellä akustisella raidalla todella rauhoittava ja melodinen tunnelma. Intro pohjautuu Unveiled-kappaleen alkuun. Tullaan kuulemaan myös keikoilla introna.
2. Unveiled
Yksinkertainen menevä ralli, jolla levy lähtee tykisti käyntiin. Kappale poikkeaa tyyliltään hivenen levyn muista biiseistä, pitäen kuitenkin samaa teemaa yllä.
3. The Tower of Glass
Ankara tykitysbiisi, joka on rummuilla ehkä levyn haastavin kappale. Biisin aikana koetaan monenlaista tunnelmaa aina blastista clean-kitarointiin.
4. Unchained
Todella menevä ralli, joka tuo aina pienen hymyn ainakin soittajien huulille. Ehdottomasti yksi kovimmista livebiiseistä ja ainut, jossa kuullaan puhdasta vokalisointia.
5. The Wasteland of Dreams
Todella groovaava kappale. Biisi kulkee alusta loppuun samalla kaavalla kitaroiden säestäessä erilaisilla variaatioilla. Tuomas Saukkonen vierailee, laulaen ensimmäisen säkeistön. Tämä biisi on omistettu kaikille kauniille naisille.
6. Broken
Synkkä, mollivoittoinen, nopea ja todella vaihteleva rykäisy. Biisissä koetaan puolivälissä mahtipontinen väliosa, joka saa kuulijan ajatukset eri ulottuvuuteen.
7. The Darkness of Light
Melodinen fiilistelybiisi, jossa korostuu hyvin pohjakitaroiden stereovaikutelma. Raskaiden säkeistöjen jälkeen palataan aina melodioiden pariin pysyen silti kappaleen melankolisessa otteessa.
8. Lobotomy
Viimeinen biisi, joka sävellettiin levylle. Ainut thrash-pohjainen kappale, joka muistuttaa ensimmäisen levyn (Lost Souls) tuotantoa. Biisissä on menevä melodinen rock-kertosäe.
9. The Closure
Lyhyesti sanottuna neljä minuuttia turpaanvetoa. Kova headbang-biisi, jossa ei paljoa säästellä. Kappaleeseen mahtuu myös tiukka kitarasoolo.
10. Ghost Town
Levyn lopetusraita, joka sopii paikalleen paremmin kuin hyvin. Biisin alussa rauhoitutaan clean-kitaroiden äärellä ja valmistaudutaan viimeiseen koitokseen. Todella johdonmukainen kappale, joka päättyy haikeisiin, mutta kauniisiin stemmakitaroihin.