Jenkkiläinen elektrobändi Gost on kuin jonkinlainen perverssi sekoitus black metal -tunnelmia, Skrillexin nytkettä, industrial-säksätystä, turpaanvetoteknoa ja synkeitä elokuvatunnelmia.
James Lollar julkaisi ensimmäisen levynsä Skullin vuonna 2013 ja nousi nopeasti synthwave-skenen huipulle muun muassa Perturbatorin, Carpenter Brutin ja Kavinskyn rinnalle. Gost eroaa yllä mainittujen orkesterien tuotannosta äärimmäisen aggressiivisella ja väkivaltaisella biisimateriaalillaan. Jos esimerkiksi Carpenter Brut kutittelee lähinnä nostalgisia kauhuleffafiiliksiä, Gost pistää käyntiin kunnon piripolkat – eikä näistä bileistä puutu aseita ja kuolonuhreja.
Mies itse sanoo uuden albumin kertovan siitä, kuinka länsimaat ovat syöksymässä kohti uutta uskonnollista ja poliittista kauhua; kohti 1950-luvun kylmän sodan ajan paranoidisia aikoja. Levy kertoo Saatanan valtakunnan noususta ja maailmanlopusta. Satanismipaniikki leviää taas täydellä höyryllä.
Gost keikkaili jokunen vuosi sitten Mayhemin ja Gaahls Wyrdin kanssa, mikä ehkä kertoo kaiken tarpeellisen bändin musiikillisesta annista. Gost on lähempänä metalliskeneä kuin huumeisia hippireivejä tai nostalgisia Miami Vice -fiilistelyjä.