”Minun pitää välillä tosissani purra hammasta” – Rob Halford sanoo pitävänsä poliittiset kannanotot erillään Judas Priestin musiikista

Halford haluaa kuulijan tulkitsevan lyriikoita omasta näkökulmastaan.

30.03.2018

Judas Priest -nokkamies Rob Halford sanoo tuoreessa Chicago Tribunen haastattelussa olevansa itse hyvin kantaaottava ja täynnä mielipiteitä, mutta ei halua käyttää yhtyettä äänitorvenaan, vaikka tuoreella Firepower-albumilla joitain ajankohtaisia teemoja sivutaankin.

– Judas Priest ei ole poliittinen bändi. Olemme mielestämme osanneet asettaa omat tunteemme ja ajatuksemme biiseihimme sillä tavalla, että fanit voivat ymmärtää ne omasta näkökulmastaan, Halford toteaa ja myöntää sen olevan joskus myös vaikeaa.

– Olen vanhempi metallipää ja minulla on paljon enemmän mielipiteitä kuin ennen. Minun pitää välillä tosissani purra hammasta kun kirjoitan sanoituksia.

Amerikassa asuva Halford on muun muassa huolissaan ihmisten – erityisesti vähemmistöjen – eriarvoisuudesta sekä maan nykyisestä hallinnosta. Vaikka Halford ei kuulukaan Donald Trumpin tukijoihin, ei hän silti halua palata takaisin Englantiin. Hän sanoo rakastavansa Amerikkaa eikä pakeneminen ratkaise ongelmia.

– Tärkeintä on yhteinen hyvä ja ihmisten yhtenäisyys. Pitää varmistaa, että jokaista kohdellaan reilusti ja niin ei mielestäni tällä hetkellä tapahdu. Opettajien ei kuuluisi joutua ostamaan oppilailleen kirjoja tai kyniä, se on absurdia, Halford tuumaa.

– Mielestäni yhdenmukaisuus, tasa-arvo ja samojen lähtökohtien antaminen kaikille on minkä tahansa hallinnon ehdoton vastuu.

Lisää luettavaa