Synkkää sähköä – Amberian Dawnilta viime hetken ennakkopala tulevalta levyltä

Uuteen aikaan astunut yhtye julkaisee Temptation's Gates -albumin perjantaina.

Julkaistu:

Amberian Dawn julkaisee tulevana perjantaina ensimmäisen pitkäsoittonsa uuden laulajansa, Nicole Willertonin kanssa. Temptation’s Gates -levyltä on nyt julkaistu viime hetken maistiaisena kappale Moon, joka on saanut kylkeensä Erkki Halkan ohjaaman videon.

”Alusta alkaen biisissä oli poikkeuksellisen synkkä ja aavemainen tunnelma, ja halusin säilyttää juuri tuon tunteen koko työskentelyprosessin ajan. Oli myös pitkä aika siitä, kun viimeksi äänitin itse kitarasoolon, joten palaaminen siihen rooliin teki kokemuksesta entistä henkilökohtaisemman”, bändin primus motor Tuomas Seppälä kertoo.

Sanoituspuolella vahvan roolin ottanut Willerton puolestaan kertoo kappaleen olevan kuin turvasatama kaaoksen keskellä.

Moon kertoo toivon, tyyneyden ja sisäisen rauhan löytämisestä maailmassa, joka on täynnä tuhoa, ahneutta ja kärsimystä. Kuu toimii opastavana valona ja kauneuden symbolina muistuttaen meitä siitä, että vaikka elämä tuntuisi ylivoimaiselta tai täynnä surua, on tärkeää arvostaa elämän yksinkertaisia kauniita asioita, kuten luontoa ja hengen vapautta.”

Amberian Dawn nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa livenä uuden kokoonpanonsa kanssa tämän viikon sunnuntaina, jolloin yhtye esiintyy Tuskan virallisilla jatkoilla Helsingin On the Rocksissa.

Youtube video