Muun muassa entisten Niskalaukaus-miesten metallibändi tarjoilee 9.5. The Long Road South -debyyttiä. Kuuntele ja lue basisti Jukka Salosen kommentit biiseistä!
Kuva: Riku Keränen / Studio Rokfoto www.facebook.com/darkdaysahead
[TÄMÄ KUUNTELUKAMPANJA ON PÄÄTTYNYT.]
1. Hail the Lone Star
Viimeisin lisäys levylle, joka valmistui kaksi viikkoa ennen studiota. Meillä oli hakusessa levyn aloitusraita ja lopputuloksen kuulee tässä. Nimen arvoitus ratkeaa suht helposti sanoituksia tutkimalla.
2. Enemy of the Nation
Levyn vanhin biisi. Kyseinen biisi löytyy myös 2010 tehdyltä promolta, mutta halusimme tehdä siitä albumille uuden version.
3. Bastard Son of Disaster
Edustaa ehkä levyn raskainta ja jyrkintä laitaa. Death metal -vaikutteet ovat läsnä. Välillä mennään vahvasti Morbid Angelin reviirillä, joskin tempo pysyy maltillisena.
4. No Single Word
Löytyy myös 2010 promolta. Tämä biisi kuvastaa ehkä parhaiten sitä, mistä DDA:n musiikissa on kyse.
5. M.M.M.
Teimme 2 ja puoliminuuttisen kappaleen siitä, miksi näillä kilometreillä vielä haluaa ja jaksaa tehdä tätä hommaa. Toki tässä on myös nyökkäys vanhojen kunnon pistetittelien suuntaan. Sekin arvoitus tosin ratkeaa biisin lopussa, ettei homma mene W.A.S.Pin tapaan ikuiseksi arvailurumbaksi.
6. Bring the Next One In
Sopivassa suhteessa groovea ja metallia unohtamatta juurevaa poljentoa. Yksi viimeisimmistä levylle päätyneistä tuotoksista. No Single Wordin kanssa DDA:n ydinaluetta.
7. Deadly Empathy
Tämäkin on uudelleenlämmittely sillä erotuksella, että albumiversio on huomattavasti parempi. Ehkä levyn hittihakuisin kertosäe, jossa voi kuulla jopa kaikuja Edge Of Sanitysta.
8. Chaos Caravan
Jälleen uudelleenlämmittely 2010 promolta. Sanaa kepeä ei ehkä tässä yhteydessä voi käyttää, mutta vahvasti rokkaava groove on läsnä.
9.Until You Come Full Circle
Levyn majesteettinen yli 8-minuuttinen päätösraita. Huttusen erinomainen akustinen väliosa katkaisee mukavasti painostavan ruhjomisen. Kappaleen tekstissä pureudutaan erään hyvin tunnetun fiktiivisen elokuvasankarin sielunmaisemaan. Tästä tehtiin tarkoituksella hieman erilainen biisi, koska se toimii samalla myös kunnianosoituksena musiikin ulkopuolisille vaikutteille.