Accept-yhtyeessä bändin perustamisesta eli vuodesta 1976 asti mukana ollut basisti Peter Baltes lähti yhtyeestä 2018. Baltes ei hirveästi kommentoinut lähtöään tuoreeltaan, mutta on myöhemmin kritisoinut muun muassa sitä, miten hänestä tuntui bändin jämähtäneen paikalleen ja toistaneen levyissään tietoisesti samaa kaavaa jo useamman levyn ajan. Tuoreessa Rock Hard Greecen haastattelussa bändin ainoaa jäljellä olevaa alkuperäisjäsenetä ja pääasiallista biisintekijää Wolf Hoffmannia pyydettiin kommentoimaan Baltesin lausuntoja.
”Ensinnäkin, oletko koskaan kuullut yhdenkään ex-jäsenen sanovat mitään muuta kuin pahaa entisestä bändistään? Oletko koskaan kuullut, että joku bändistä lähtenyt olisi tehnyt jotain muuta kuin heittänyt lokaa vanhan yhtyeen niskaan? Ei. Se on ihan normaalia, että joku lähtee ja alkaa haukkua vanhoja bänditovereitaan. Joten siihen en ota kantaa”, kitaristi toteaa.
”Mutta mielestäni levymme puhuvat puolestaan. Emme toimi tänään yhtään eri tavalla kuin teimme 10 vuotta tai 30 vuotta sitten. Kun tulee aika tehdä levy, kysyn bändin jätkiltä: ’Hei, onko kellään ideoita? Jos teillä on biisejä, niin tuokaa ne meille kuunneltavaksi’. Suurin osa ei koskaan kuitenkaan tuo mitään. Se on mitä on. Tälle levylle (Acceptin hiljattain julkaistulle Humanoidille) Uwe Lolis (kitara) esitteli pari biisiä, joista yksi, Frankenstein, osoittautui mahtavaksi. Martin Motnik (basisti) toi muutamia sanoituksia. Kyllä, minä kirjoitan loput biiseistä, mutta jonkun täytyy se tehdä.”
”En valita tilanteesta, kunhan selitän, miten asiat ovat. Ja mielestäni se toimii hyvin. Mielestäni kaksi viimeisintä levyämme ovat olleet mahtavia. Faneilla on lopullinen sananvalta siitä, ovatko ne liian samanlaisia ja jos ihmiset eivät pidä levyistä, hyväksyn sen. En anna ex-jäsenten olla tuomareita, vaan fanit kertovat, mikä on hyvää ja mikä huonoa.”